Imperia, Italia

22 augustus 2013 - Imperia, Italië

Na een lekker ontbijtje, boeltje gepakt en op weg naar Italië.
De bergen zijn heftig maar we komen ze op, maar halverwege stonden we stil.
Er stond 100 meter van ons een vrachtwagen in lichterlaaie op de snelweg.
Er waren heel veel vlammen en heel veel rook.
De brand sloeg over naar het de bomen naast de senelweg.
Erg spannend en indrukwekkend. Papa was gaan kijken of alles goed ging met het blussen van de vrachtwagen.
Gelukkig hoefde hij niet in te grijpen. Er kwamen helikopters die gingen in de zee water halen om het vuur te blussen.
Daarna moetsen we uit de camper i.v.m. Gevaar, aanvankelijk explosie, daarna ivm met blus water en uiteindelijk mochten we terug in de camper.
Uteindelijk moesten we keren op de snelweg en hebben een andere weg gekozen. helaas bestond deze weg t hele veel files.
De te overbruggen 90 km namen uiteindelijk dikke 5 uur reizen in beslag.
Gelukkig kwamen we uit bij een super leuke camping, vlak bij zee.
Na een heerlijk plonsje in het water, zijn we thuis verder gegaan en de chips en ranja, daarna een geweldige zeevruchten pasta van Papa Paolo.
Morgen blijven we ook nog hier, we zijn blij dat we in Italië zijn.
Groetjes van Izzie en Julie Ann aan iedereen!