Wauw! Echt prachtig...!

4 september 2013 - Venetië, Italië

Gisteren vanuit de camping met het busje naar Venetië. Nog even sfeer proeven, een beeld vormen, zonder plan een beetje rondlopen. De volgende dag maken we wel een plan, maar nu even niet. En wat worden we verrast! Waanzinnig mooi is het hier, wat een enorme weelderige rijkdom is hier in de voorgaande eeuwen geweest. We lopen door smalle straatjes, over de bruggetjes van de "canals" waanzinnig mooie gebouwen, met prachtige details. We zien de gondels en andere bootjes die door Venetië varen. We hadden een beeld van Venetië, maar we hebben het beiden onderschat en worden aangenaam verrast! Het is uiteraard toeristisch, maar waar we lopen is het vrij rustig, ook dat is vreemd, we hadden drommen mensen verwacht. We genieten van het uitzicht, nemen een drankje op een terrasje, dit is echt fijn! Het is aanlokkelijk om in een gondel te varen, maar waar we kijken kost het tussen de 50 en 100 euro, hmmm. De meisjes kunnen het nog niet echt op waarde schatten en zijn vooral gelukkig met een lekker ijsje (en dat kost nog geen 2 euro;-). En we lopen, lopen en lopen... moe aan de benen en voldaan van de indrukken gaan we met de bus terug naar de Lola. Daar flansen we lekkere hartige pannenkoekjes in elkaar. Heerlijke dag gehad!

Vanochtend uiteraard weer met de bus naar de stad. We hebben bekeken waar we moeten zijn en we hebben gisteren het meest indrukwekkende deel gemist. We gaan op weg naar Piazza San Marco! Het is wederom allemaal even prachtig om te zien, maar het volk lijkt zich te hebben verveelvoudigd! Het is veel drukker als gisteren en dat heeft meer met het deel van de stad te maken waar we lopen dan met de dag. Iets echt bezichtigen is geen doen met de kinderen in de drukte. Izzie is wat teleurgesteld dat we de enorme toren niet gaan beklimmen, maar het is echt veel te druk! Ze kijkt wel haar ogen uit in de winkels met de maskers en we kopen een paar souvenir maskers (die we met carnaval kunnen gebruiken). Julie Ann vindt het leuk zolang we geen masker opzetten, dat vindt ze maar niks! Om te lunchen gaan we terug naar het rustige deel van de stad waar we ook gisteren waren. Hier eten we een simpel maar erg smakelijk maaltje. Er is nog meer te zien en te beleven, maar voor de meisjes is het langzaam wel klaar. Ach en als we eerlijk zijn hebben we ook voldoende indrukken voor de dag gehad. Terug op de camping duiken we nog even in het binnenzwembad (er is geen buitenzwembad... het weer is nog steeds fantastisch!) en chillen we bij de camper. Het is weer een mooie dag geweest! Morgen zien we weer verder, nog een dagje Venetië misschien... of toch niet? We zien t morgen wel!