Camping aan zee. ( klinkt als een titel van een boek)

27 augustus 2013 - Salsomaggiore Terme, Italië

Terwijl ik dit schrijf rijden we in prachtig bergachtig gebied door Italië, we gaan een doorsteek maken naar de Adriatische zee. De bergen zijn stijl om op te rijden, maar er zijn meer vrachtwagens die er moeite mee hebben en we rijden eens niet vooraan!
Gisteren reden we langs een prachtige kust, met veel rots en weinig strand, mooie wolkenpartijen boven de zee. Het zag er veelbelovend uit, tot we op de camping aankwamen.... Echt geen fijne camping! Voor het eerst wilde ik het liefs meteen weer weg! We besluiten er het beste van te maken...
De camping was hermetisch afgesloten, met magneetsysteem kon je naar het aangelegen stenen strand, waar de zee flink tegen de stenen en rotsen sloeg. Een mooi gezicht maar voor de meisjes niet echt geschikt om in te spelen. We hebben stenen gezocht en natuurlijk toch samen in de golven gesprongen. Waar vooral Izzie enorm bij schaterlacht, het kan haar niet wild genoeg zijn!
Na het strand avontuur gaan we op de fiets naar het aangelegen dorpje. (Genua was te ver om te fietsen en te ingewikkeld met de bus)
Beetje rond taffelen, op pleintjes een terrasje pikken (hier krijg je een hele schotel lekkere smikkels bij je drankje, daar gaan we wel blij van kijken).
Paps en mams met een drankje op worden toegeeflijk en de meisjes mogen wat uit zo'n draai automaat halen. Julie zegt heel schattig dat vandaag haar geluksdag is! Izzie heeft een prinsessen horloge en geeft om de haverklap de tijd. Terug bij de camping halen we een pizza, het is al donker en het begint langzaam te regenen. Met een onweersbui sluiten we deze dag af. Heeft ook wel wat, lekker binnen met het tikken van de regen op het dak (voor één avondje dan natuurlijk...).