To the beach

14 augustus 2013 - Six-Fours-les-Plages, Frankrijk

Zo, we zijn alweer twee dagen verder, maar ik wil het verhaal van gisteren zeker nog even kwijt!
Want, zippadidoeda zippadidee, de uitslag van de bloedtest was te begrijpen door onze dokter! Dat was al heel fijn èn ik blijk een virus op de schildklier te hebben. Dat is natuurlijk op zich niet zo fijn... Maar wel de beste uitslag die ik kon krijgen. Dit gaat namelijk vanzelf over. Dit betekent dat we niet naar huis hoeven voor welke behandeling dan ook! Fijn! De reis gaat verder! We besluiten Avignon te verlaten en richting de kust te gaan. We stoppen bij een groot meer in de Provence bij camping die erg rustig is en z'n gloriedagen duidelijk gehad heeft. De camping eigenaar doet me aan iemand denken... Paul weet het, het kon een broer van Corel zijn (vriend van Charlie en Monique). Het zwembadje is leuk maar een beetje ah vergaan, net zoals de speeltuin en de rest van de camping. Paul neemt in het rijden een halve boom mee... Snoeien is er duidelijk ook bij ingeschoten... Het meer is enorm en prachtig! Net zoals de omgeving waar we doorheen gereden zijn. (Lola doet het super en neemt alle heuvels dapper!) Het waait er wel enorm en heel ontspannen is het niet om buiten te zitten. En hoewel ik heel blij was met m'n doktersuitslag en me opslag een stuk beter voelde, stort ik toch nog even in vroeg in de avond, niet zo gezellig maar ik kan het niet helpen. We moeten het hoe dan ook wat rustiger aan doen... Jammer maar het is niet anders...

Ontbijten doen we vanochtend binnen, want buiten waait het beleg zo van je broodje af. De boel inpakken en op weg naar de zee!
Paul heeft een camping uitgezocht in Cassis. De route is wederom prachtig. Mooi groen, allerlei verschillende bomen, rotspartijen en van die leuke terracotta huisjes met net iets donkerder daken. Er zitten heuvels in de route, maar we kennen Lola niet terug! Paul komt zonder buikpijn boven en dat is nog eens fijn! Het lijkt ons allemaal mee te zitten tot we bij de camping aankomen... Complet staat er bij de ingang, helaas! Het is natuurlijk hoogseizoen en dan bij de kust... Valt te verwachten... We bellen een rondje
en vinden een camping met een plekje! Cassis ligt in een dal en er is een enkele weg omhoog, nu weet Lola het voor elkaar te krijgen om een hele lange colonne auto's achter zich te krijgen... Boven is een rotonde en Paul is zo vriendelijk om mensen langs te laten rijden door extra rondjes te rijden over de rotonde, na drie rondjes en een duizelig gevoel is de colonne nog niet helemaal opgelost, maar we kachelen door. De camping is gezellig, maar wel druk, kleine plaatsen en we staan hutje mutje. Na een plonsje in het zwembad lopen we met de buggies de anderhalve kilometer naar het strand. De meisjes vallen in slaap, wij drinken wat op het strand en wandelen na even met de voetjes in de warme zee te hebben gestaan weer terug. Verder is het lummelen op de camping... Lekker!